“Кроношпан България” ЕООД предлага рециклиране на дървесни отпадъци.

За повече информация вижте прикачения файл.
SOF_20-01-21_Kronospan_BG_reciklirane_darvesni_otpadazi

Уважаеми колеги, партньори и приятели,

Нека Новата година бъде изпълнена с вълнуващи предизвикателства, вдъхновение и благополучие.

Нека всичките Ви дела бъдат увенчани с успех и насят удовлетворение и радост.

Весели Коледни празници!

Здрава, мирна и щастлива Нова 2020 година !

 

инж. Иван Делчев

Председател на КСБ ОП – Пазарджик

Камарата на строителите в България (КСБ) и Китайската асоциация на международните контрактори (CHINCA) ще подпишат Меморандум за сътрудничество. Това стана ясно по време на официална визита на китайска делегация в Камарата. Двете страни ще излъчат представители, които да работят по текстовете на документа за съвместни инициативи. Очаква се меморандума да бъде подписан следващата година по време на международен форум по инфраструктурни проекти и инвестиции, където ще присъстват ръководители на правителствени структури от 57 страни, 35 банкови институции и 20 международни организации.

„Нашата асоциация има подписани подобни с над 20 страни в света“, каза Фанг Чиучен, председател на СHINCA. Той покани КСБ да се включи в международната платформа, наречена „План за съвместни действия по международно сътрудничество в областта на инфраструктурата“, където асоциации от различни държави си сътрудничат.

„България е в етап интензивно изграждане на своята транспортна и енергийна инфраструктура и възможностите за инвестиции и публично-частно партньорство в страната са много големи, каза председателят на УС на КСБ Илиян Терзиев. Убеден съм, че заедно можем да направим значими крачки за развитие на сътрудничеството в тази сфера на строителството, каза председателят на УС на КСБ Илиян Терзиев. По думите му предстоящият Китайско-български инфраструктурен форум за инвестиции и сътрудничество, който ще се проведе утре в хотел „Балкан“ в София, е реална стъпка в засилването на двустранните отношения. „Камарата е готова за съвместни инициативи и проекти и пожелавам заедно да поставим основите на едно устойчиво и перспективно партньорство“, допълни Терзиев.

„Китайските компании идват в България не, за да се конкурират с българските строителни фирми, а да си сътрудничат и да помогнат с експертиза и финансиране и други видове възможности“, каза председателят на СHINCA. Той изрази надежда, че членовете на асоциацията на китайските контрактори, които наброяват над 1500 фирми, ще намерят допирни точки с българските фирми и ще започнат интензивно сътрудничество.

Френска гимназия , София

Столична община обяви обществена поръчка за избор на строителна компания, която да изгради нова пристройка към 9-та  Френска езикова гимназия „Алфонс дьо Ламартин” в София. Поръчката включва още строителството на  учебен блок и многофункционален физкултурен салон, нови ВиК външни връзки, електрическо и топлозахранване. Финансирането е със средства по ОП “Региони в растеж” 2014-2020 г.

Кандидатите за участие в търга могат да подават документи до 17.30 часа на 16 декември 2019 г. За целта те задължително трябва да са вписани в Централния професионален регистър на строителя за I група, 3-та категория. Прогнозната стойност на поръчката е малко под 5 млн. лв. без ДДС. При определяне на победителя в търга 30 на сто от тежеста на оценката ще се определи от технологичната последователност и организация за изпълнение на поръчката, а 70% от избора ще зависи от предложената цена на изпълнение, става ясно от обявлението, публикувано на сайта на Агенцията за обществени поръчки.

Срокът за изпълнение на поръчката ще зависи от предложенията на участниците в търга, но все пак възложителите са заложили и краен такъв – 1 септември 2020 г. Получените оферти ще бъдат отворени на 17 декември от 13 часа.

 

 

оферти Струма

В Агенция “Пътна инфраструктура” бяха отворени ценовите оферти за изграждане на 13,2 км от новото трасе на автомагистрала “Струма” през Кресненското дефиле. Едва три от подадените 10 оферти бяха допуснати до този етап на търга.

С най-много точки за техническото си предложение е оценено българо-чешкото обединение “ДЗЗД „АПП ЛОТ 3.2.1“. В обединението влизат българските компани „Грома холд“ ЕООД, „Европейски пътища“ АД, „Водно строителство- Благоевград“ АД, „Пътпроект“ ЕООД и чешката строителна компания „ВАХОСТАВ-СК“. Обединението получава общо 58 точки за техническата си оферта – 10 точки за предложения проект, 25 точки за предложените технически решения, 20 точки за предложените технологии и 3 точки за концепция за опазване на околната среда.  Цената, която предлага е малко под 500 млн. лв. за строителството без ДДС или  599 999 903.90 лв. с ДДС.  От тях за проектиране са предвидени малко под 6 млн. лв. без ДДС, за строително-монтажни работи почти 475 млн. лв. без ДДС и за допълнителни разходи малко под 19 млн. лв. без ДДС. 

„ГБС-Инфраструктурно строителство“ АД получи 33 точки за техническото си предложение. Проектът, предложен от компанията е оценен на 10 точки, предложените технически решения на 15 точки, предложените технологии на 5 точки и предложената концепция за опазване на околната среда на 5 точки. Цената, която предлага „ГБС-Инфраструктурно строителство“ АД за изграждане на участъка е 529 977 187 лв. без ДДС или 635 972 625.41 лв. с ДДС. От тях 6 млн. лв. без ДДС са за проектиране, а 509, 47 млн. лв. без ДДС за строително-монтажни работи. За допълнителни разходи всички кандидати предлагат 4% от стойността на СМР, като в случая това се равнява на малко над 20,379 млн. лв. без ДДС. Всички участници предлагат и 100 000 лв. за информационна и комуникационна стратегия. 

Най-ниската цена, предложена за изграждане на отсечката от допуснатите до този етап на конкурса кандидати, е малко над 420  млн. лв. без ДДС или 504 037 616.93 лв. с ДДС. Офертата е на обединението „ГЕОПЪТ СТРУМА 3.2.1“. В него влизат компаниите „Геострой“ АД, „Пътстрой-92“ АД, „Биас-М“ ЕООД и „Илия Бурда“ ЕООД. Според изчисленията на кандидатите близо 400 млн. лв. от сумата са предвидени за строително-монтажни работи, малко над 6,5 млн. лв. за проектиране на трасето и близо 15,9 млн. лв. за допълнителни разходи. Техническото предложение на този кандидат оценено от комисията на 33 точки, като за проектиране, технически решения и използвани технологии те получават по 10 точки, а за концепция за опазване на околната среда – 3 точки. 

На 13,2 -километровата нова отсечка от магистрала „Струма“ ще бъдат построени 3 тунела – „Симитли“ (211 м), „Ракитна“ (1 135 м) и „Стара Кресна“ (1 052 м). Съоръженията ще бъдат със системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление и управление на движението. Проектът предвижда още 10 виадукта с обща дължина 3,5 км, 3 надлеза и подлеза и 3 пътни възела. Срокът за изпълнение на обществената поръчка е 1556 дни и включва времето за проектиране и строителство.

Тунел Шипка

Агенция “Пътна инфраструктура” обяви обществена поръчка за избор на компания или сдружение, което да построи тунела под връх Шипка. Стойността на обществената поръчка е малко над 267,2 млн. лв. без ДДС. Документи за участие могат да бъдат подавани до 17:30 часа на 5 декември.

Обществената поръчка включва строителството на 7,6 км нов път, както и реконструкцията на близо 3 километра старо трасе. Освен това трябва да бъдат изградени 5 големи тунела, като този под Шипка ще е с дължина от близо 4 км.  Освен това ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 броя армирани насипи, една стоманобетонова подпорна стена и една стоманобетонова укрепителна стена.

Тунелът под вр. Шипка ще се намира на 1 км западно от прохода Шипка и на 1 км източно от връх Малуша. Той ще бъде с две ленти за движение по 3,75 м, две водещи ивици по 0,50 м и два тротоара по 0,85 м. Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 1 280 календарни дни или близо 3 години и половина.

Проектът ще се изпълнява в две фази. Предвижда се за финансирането му да се кандидатства за средства от бъдещата ОП “Транспорт и транспортна свързаност”2021-2027 г. Първата фаза на проекта ще вĸлючвa cтpoитeлcтвoтo нa 4 yчacтъĸa oт oбeĸтa и eтaпнa вpъзĸa c oбщa дължинa 23,25 ĸм. Bтopaтa фaзa oбxвaщa cтpoитeлcтвoтo нa пeтия yчacтъĸ oт обxoда нa гpад Гaбpoвo, вĸлючитeлнo и нa тyнeлa пoд Шипĸa.

Тунелът ще е възлова точка при движението в посока Север – Юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България, уточняват от пътнага агенция. Основните транспортни направления, които ще обслужва трасето са: Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).

 

Шестата фотоизложба „Виж София – променяме я заедно“, ще бъде открита от председателя на Управителния съвет на Камарата на строителите в България  инж. Илиян Терзиев на 21 октомври от 10:00 часа на пешеходния мост над бул. „България“ до НДК. Поканени са да присъстват г-жа Йорданка Фандъкова, кандидат за кмет на СО, заместник-кметове на Столичната община, главният архитект на София, общински съветници, представители на фирми, членове на КСБ, възложители и изпълнители на включените обекти, партньори на в. „Строител“, медии и др.

Експозицията е организирана от Камарата на строителите в България (КСБ) и вестник „Строител“, със съдействието на Столичната община. Традиционно тя е посветена на Деня на строителя – Димитровден. Изложбата е съставена от 60 пана с авторски творби на екипа на в. „Строител“ и въздушно заснети снимки с квадрокоптер (дрон) на знакови обекти, изградени в столицата.

До 2 ноември включително гражданите и гостите на София ще могат да видят как градът се променя благодарение на реализацията на различните строителни проекти и съхраняването на културно-историческото ни наследство.

И през тази година 60-те пана представят редица обновени улици и булеварди, санирани детски градини и училища, столичното метро, нови сгради, цветни мозайки, изградени или рехабилитирани паркове и зони за отдих, храмове и други красиви обекти в София.

За регистрация: тел. 02/806 29 19 и e-mail: news.stroitel@gmail.com