Във връзка с текущото обновяване на ИТ инфраструктурата на КСБ в периода от 18.12.2020 г. до 04.01.2021 г., част от дейностите, свързани с комуникацията и кореспонденцията по електронен път с КСБ, ще бъдат затруднени, а в някои от дните изцяло спрени.

За връзка със служителите на КСБ в този период, можете да използвате следните контакти:

Моля да ни извините за причиненото неудобство!

Камара на строителите в България организира анкетно проучване за използването на многофункционални информационни системи от фирмите в строителни бранш. Целта на проучването  е да се използва за да се установи, дали българските фирми в строителния бранш използват софтуерни продукти.

За допълнителна информация относно анкетното проучване, можете да се обърнете към Вашето областно представителство.

 

Уебинарът „Гранични процедури и митнически изисквания след излизането на Великобритания от ЕС“, който се проведе на 16 ноември 2020 г. е вече достъпен онлайн. Всички заинтересовани лица могат да изтеглят запис на събитието на български чрез следните два линка:

или

Търговският отдел към британското посолство в София, също си партнира с Британско-българската бизнес асоциация Delamode international logistics, за организирането на уебинар относно Движението на стоки след Брекзит, който ще се проведе от 16:00 ч. на 10 декември 2020 г.

Желаещите да се присъединят към онлайн събитието е необходимо да попълнят регистрационната форма на следния линк: https://bbba.bg/posts/show/webinar-moving-good-after-brexit

Уебинарът ще се проведе на български език с превод на английски език.

За допълнителна информация за събитието, можете да се обърнете към г-н Димитър Анев на тел. +359 892289499, или на email: [email protected] 

Най-големият форум у нас – FORUM REAL ще се проведе виртуално на 3-5 декември 2020 г.

Над 30 000 посетители ще гледат и разговарят онлайн с водещите експерти на България в областта на недвижимите имоти, строителството, инвестициите и иновациите.

За да заявите регистрация за безплатно участие във форума е необходимо да посетите следния линк:

https://forum-real.com/bileti.php

     Основни теми на форума:

  • Възможности по време на криза;
  • Дали по време на Ковид-19 покупката на имот е сигурна инвестиция;
  • Кои градове и райони са атрактивни за инвестиции?

     С безплатната си регистрация ще може да присъствате на разговори за:

  • Бъдещето на офиса и как ще работим след Ковид?
  • Колко е умен Умният дом?
  • Как ще се променят градовете?
  • Как ще се промени транспорта?

     След регистрация ще имате достъп до:

  • над 300 лектори;
  • десетки работни срещи и семинари;
  • виртуално експо и над 100 щандове на изложители;

На участниците ще бъде предоставена възможност за виртуални срещи с инвеститори, анализатори, брокери, архитекти, дизайнери и строители.

Експерти ще обсъждат чистотата на въздуха и решения за подобряването й.

Събитието е под патронажа на Министерството на Регионалното Развитие и Благоустройството и под егидата на кмета на София – Йорданка Фандъкова.

Посолството на Република България в Париж предоставя информация относно организирането на Бизнес форумът ITER, който ще се проведе от 5 до 7 април 2022 г. в Palais du Pharo в град Марсилия, Франция. Международният изследователски проект ITER във Франция е най-мащабния съвременен научно-изследователски проект, чиято цел и мисия първоначално са експериментални, а в последствие свързани с производство на енергия в резултат на ядрен синтез.

Бизнес форумът предоставя възможност за запознаване с дейността на международния изследователски проект ITER, за срещи на заинтересовани компании, както и на отделни експерти, като целта е да се улеснят контактите с потенциални партньори или подизпълнители на европейски или международно ниво.

Повече информация относно изследователския проект ITER и форума може да намерите на следния линк: https://www.iterbusinessforum.com/

До фирмите, вписани в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС):

Камара на строителите в България представя на Вашето внимание aнкетно проучване относно иновативната BIM технология (строително-информационно моделиране), или най-общо казано дигитален прототип на реален обект с всички негови параметри.

Целта на настоящата анкета е да се проучат нагласите на българските строители, като акцентът е поставен върху малките и средни предприятия.

Разчитайки на Вашата обратна връзка по темата, бихме искали да допринесем за ефективното използване на новите технологии от българския строител.

Анкетата на български език е достъпна за попълване на следния линк:

https://erasmusuniversity.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_1T9kozsrSVWiwXH?Q_Language=BG

Предварително благодарим за отделеното време !

До членовете на секция „Хидротехническо строителство, ВиК мрежи и съоръжения

Председателят на секция “ХТС и ВиК” организира онлайн заседание на 12.11.2020г. (четвъртък) от 13.30 ч,. със следния дневен ред:

Дневен ред:

  1. Обсъждане на проекта на новия Закон за ВиК. Линк към информация и текста на прокто-закона може да намерите на: http://www.strategy.bg/PublicConsultations/View.aspx?lang=bg-BG&Id=5558
  2. Обсъждане на предложение за отделни СМР за 5 група.
  3. Разни

Във Viber е създадена група – „Секция ХТС и ВиК“, чрез която можете да присъствате на заседанието на определените дата и час под формата на чат-разговор.

За целта, моля да изпратите на г-жа Татяна Дончева, организационен секретар на секцията,  номера на мобилни телефони на Ваши представители, които ще участват в обсъждането, за да бъдат  включени в групата.

При невъзможност да приемете участие в чата с Ваш представител, можете да изпращате становища и предложения за промени и допълнения на проекта на Закона за ВиК на e-mail: tdoncheva@ksb.bg  до 13.30 часа на 12.11.2020 г.

Вашите предложения ще бъдат разгледани по време на заседанието и секцията ще приеме решение за излъчване на своето становище.

Лице за контакти:

Инж. Татяна Дончева, организационен секретар на секция “ХТС и ВиК”

GSM: +359 878 97 11 84

e-mail: [email protected]

 

testtesttesttesttesttestvtesttesttesttesttestvvv

В залата на ОП на КСБ – Сливен, се проведе Общо отчетно събрание при спазване на всички епидемиологични мерки. На него присъстваха представители на фирми от Сливен и Нова Загора. Дневният ред включи приемане на:

  • Oтчет за дейността на Областния съвет (ОблС) на ОП Сливен от 01.09.2019 г. до 31.12.2019 г.;
  • Oтчет за дейността на председателя за отчетния период;
  • Отчет за изпълнение на плана за приходи и разходи;
  • Доклад на Контролния съвет (КС) на ОП Сливен за дейността на ОблС за същия период;
  • Решение за освобождаване от отговорност на ОблС;
  • Работен план за дейността на ОП Сливен за 2021 г.;
  • План-сметката за следващата година.

 

В началото председателят на ОП Сливен Георги Стоянов запозна присъстващите със състоянието на отрасъла в областта, както и със свършеното от ОблС за отчетния период: „Смело мога да заявя, че строителни фирми в област Сливен без работа няма. Както във всички сектори, така и в нашия се наблюдава недостиг на работна ръка, особено на квалифицирани кадри“, заяви той и добави, че за изминалото кратко време са проведени три съвместни заседания на Областния и Контролния съвет. „Присъствахме на тържественото откриване на новата учебна година на СПГСГ „Арх. Георги Козаров“. По покана на кмета на община Сливен Стефан Радев взехме участие в Икономическия форум „Бъдещето на Европа – заетост, растеж и инвестиране – заедно можем повече“, който се състоя на 11 септември“, отчете Стоянов. Той поясни, че събитието се е провело в рамките на международна среща, организирана от община Сливен за побратимяване с градовете Бидгошч (Полша) и Ниш (Сърбия) по проект „Обединяване на Европа – сигурност, солидарност и стабилност за всички“, реализиран по програма „Европа за гражданите“.

Георги Стоянов разказа, че на мероприятието са представени възможностите за инвестиции в Сливен и региона, както и в Бидгошч и Ниш. Представителите на българския, полския и сръбския бизнес са обменили добри практики и са се запознали за пръв път с каталога „Инвестиционна дестинация Сливен и Ямбол“. Стоянов подчерта, че на форума е присъствал и изп. директор на „Фонд за органите на местното самоуправление в България – ФЛАГ“ Надя Данкинова.

„ОП на КСБ в Сливен посрещна двама министри – на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова и на земеделието, храните и горите Десислава Танева. Те дойдоха на място, за да разговарят с представители на строителните фирми в региона, като основна тема бе изграждането на обща икономическа зона между Сливен и Ямбол. На срещата присъстваха и кметът Стефан Радев, зам.-кметът по „Финанси и общинска икономика“ Румен Иванов, областният управител на Сливен Чавдар Божурски, изп. директор на Областното пътно управление инж. Митко Иванов, управителят на „ВиК-Сливен“ ЕООД инж. Севдалин Рашев и гости от различни браншови организации“, изтъкна Георги Стоянов.

Той отчете още, че на заседание на ОблС и КС на ОП Сливен е обсъдена инициативата на общината за изграждане на площадка за събиране, обработване и рециклиране на строителни отпадъци. В него са се включили кметът Стефан Радев, както и зам.-кметът по „Инфраструктура и строителство“ инж. Любомир Захариев. „Заседание се състоя и във връзка с подписания договор за проект за доизграждане и рехабилитация на ВиК мрежата, на което присъства инж. Севдалин Рашев, управител на ВиК – Сливен. Проектът е на стойност 133,3 млн. лв., като 95,6 млн. лв. от тях са осигурени от ОП „Околна среда 2014 – 2020“, добави председателят на ОП Сливен. Областният и Контролният съвет са разгледали и инициативата за възстановяване на Голямата базилика в Плиска. В равносметката си Стоянов включи и тържественото честване на професионалния празник на строителите – Димитровден, като отбеляза, че гости на събитието са били кметът Стефан Радев и зам.-кметовете по „Устройство на територията и строителство“, по „Финанси и общинска икономика“ и по „Икономическо развитие“. ОП Сливен отчете дейността си и членове от регионалния клуб на строителите ветерани.

Георги Стоянов коментира още, че през периода в ОП Сливен са проведени презентации на фирми заедно с Камарата на инженерите по геодезия, КИИП и КАБ. Той отбеляза, че съвместно със „Строителна квалификация” ЕАД са организирани курсове за фирмите членове на ОП Сливен за „Длъжностни лица по ЗБУТ”, „Контрол върху качеството на изпълнение на строителството и за съответствие на влаганите в строежите строителни продукти със съществените изисквания за безопасност”, „Координатор по безопасност и здраве в строителството“ и „Строителен техник“, водени от доц. д-р. инж. Венци Стоянов, декан на Строителния факултет на ВСУ „Любен Каравелов“. На тях са присъствали 221 строители от Сливен и Нова Загора, които са получили сертификати. „Във връзка с кандидатстудентската кампания на ВСУ „Любен Каравелов“ експертът на ОП Сливен организира презентация на доц. д-р. инж. Венци Стоянов, която се състоя в СПГСГ „Арх. Георги Козаров“.

Извършен е и ремонтът на сградата на ОП Сливен. През отчетния период фирмите са запознавани и с актуалната дейност на КСБ“, завърши председателят Стоянов.

След това присъстващите в залата приеха с пълно единодушие всички точки по дневния ред.