Половин година предсрочно бе пусната за движение нова отсечка от магистрала “Хемус”. 9,3 километровият участък между Ябланица и Боаза бе открита официално от премиера Бойко Борисов.

Изключително качествено и бързо изпълненият обект е дело на консорциума „ХВП Ябланица“ ДЗЗД. Участници в него са българските компании „Хидрострой“ АД, „Водстрой 98“ АД и „Пътстрой Бургас“ ЕООД. Контрактът за изграждане на трасето е на стойност малко под 66 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор е осъществен от ДЗЗД „Консултанти Хемус 1 – 2016“, в което участват „ПИ ЕС Консулт” ЕООД, „Евроконсулт” АД и „Строл-1000” АД. Техният договор е за 715 хиляди лева с ДДС. Средствата за проекта бяха осигурени от държавния бюджет.

“Новата магистрална отсечка е едно изключително съоръжение, за което българските строители имат много какво да разказват”, заяви министър – председателят Борисов при откриване на новия магистрален участък. При строителството на отсечката от магистрала “Хемус” е изграден най-големият армонасип у нас. Той е 45 метра, като само височината на армирания насип е 25 метра. Става дума за почти вертикална стена на откоса като в конструкцията й са вложени специални укрепителни мрежи и системи.

Автомагистралният участък между Ябланица и Боаза е с по две активни ленти и една аварийна във всяка посока на движение. Изградени са 5 селскостопански подлеза и 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път Брестница – Съева дупка. В строителството на отсечката са положени близо 104 000 тона асфалт, а за осигуряването на безопасността на движение са монтирани 40 км мантинели от най-висок клас и 24,5 км предпазни мрежи.

„Сега изглежда лесно, красиво, със зони за отдих. А първо беше кал, чакъл, насипи“, посочи още министър-председателят Бойко Борисов при огледа на новия участък между Ябланица и Боаза. Премиерът отбеляза, че усилено се работи и по други участъци от трасето на „Хемус“. Заедно с него на инспекцията на автомагистралата бяха вицепремиерите Томислав Дончев и Красимир Каракачанов, министрите Владислав Горанов и Петя Аврамова.

На различен етап на изпълнение са още 150 км от автомагистралата, които се финансират със средства от републиканския бюджет. Целта е строителството на цялото трасе да приключи до 2023 г.