Мездра Ботевград

Близо 420 млн. лв. ще бъдат отпуснати от бъдещите приходи от тол такси и продажба на електронни винетки за модернизацията на пътя между Мездра и Ботевград. Това реши днес правителството. Средствата ще бъдат за разплащане на обновяването на двата участъка от пътя в периода 2020-2023 г.

Проектът е първият, който се извършва по изцяло нови правила, а избраните строители ще получат цялата сума за извършената работа след окончателното завършване на проектите.  Предвидено е пътят между Мездра и Ботевград да бъде разширен до скоростна отсечка с по две ленти за движение във всяка посока. Трасето ще следва съществуващия път като се развива по нов терен в участъците, обхождайки селата Люти дол, Типченица, Новачене и Скравена, с цел намаляване на въздействието на шума и вредните емисии от тежкото транзитно движение върху жителите на населените места.

Ще бъдат изградени и ремонтирани и редица съоръжения – над ж. п. линията Мездра – София, мостове над река Искър, Малата река, Калница, Бебреш, Рударка, както и пътен възел при село Новачене. Пресичанията на републиканските и общинските пътища ще се осъществява чрез кръгови кръстовища „Мездра“, „Дърманци“, „Ребърково“, „Люти дол“, „Скравена“ и „Ботевград“. Предвидено е изграждането на селскостопански надлези и площадки за отдих. На обхода на с. Люти дол ще бъдат построени два тунела, с дължина съответно 490 м и 340 м.

Направлението Видин – Ботевград с обща дължина 167 км е приоритетен проект в инвестиционната програма на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Агенция „Пътна инфраструктура“ до 2022 г. С построяването на моста „Нова Европа“ (Дунав мост 2), свързващ градовете Видин (в България) и Калафат (в Румъния), това направление през страната ни се използва по-интензивно като най-къс маршрут между Западна и Централна Европа и Бяло море, обосновават решението си от кабинета. 

Вече е избран изпълнителят на Лот 1  от проекта. Отсечката е с дължина 19,3 км, а договорът е за близо 133 млн. лв. с ДДС. Контрактът е сключен с дружеството „ГЕОПЪТ ЛОТ 1“ с участници в него фирмите „Геострой“ и „Пътстрой-92“. Втората отсечка – Лот2 – е с дължина 13,4 км. Тя ще се проектира и строи срещу 222,4 млн. лв. от консорциум „МБ Лот 2 – 2019“. Участници в него са „Европейски пътища” АД, „Водно строителство – Благоевград“ АД и „ВАХОСТАВ-СК“. Договорите с тях ще включват допроектиране, проектиране и извършване на строително-монтажни работи.