Започва изграждането на новата отсечка на Софийския околовръстен път между пътните възли “Цариградско шосе” и “Младост”. Това съобщиха от Агенция “Пътна инфраструктура”. В строежа на трасето ще бъдат вложени над 142,7 млн. лв. с ДДС от републиканския бюджет. В момента избраният изпълнител “ГБС-Инфраструктурно строителство” АД извършва подготовка за същинските строителни работи, уточниха от ведомството. 

Съществуващият двулентов път ще бъде реконструиран в 6-лентов с две локални платна за движение. С новото трасе ще се осигури връзка между автомагистралите „Струма” и „Тракия”, ще се улесни транзитния трафик от автомагистрала „Европа“, както и връзката с Турция и Гърция. По договор участъкът трябва да е готов в края на 2021 г. 

Началото на проектния участък е при 35-и км, което е малко след края на пътния възел при пресичането на бул. „Цариградско шосе“ и Софийския околовръстен път. Краят е при 41-и км, където отсечката ще се свързва с реконструирания през 2012 г. участък от Софийския околовръстен път. Отсечката ще бъде с две платна с по 3 ленти за движение в посока или общо 6 ленти, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари.

Пресичането на Софийския околовръстен път с по-големите пътни артерии в района ще се осъществява чрез 4 пътни възела – „Стар Лозенски път“, “Патриарх Герман“, „Самоковско шосе“ и „Младост“. Ще бъдат изградени 3 пешеходни надлеза и два моста над реките Искър и Кална. Предвидена е реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на инженерни съоръжения, телекомуникации и други.

Стойността на договора за проектиране и строително-монтажните работи с “ГБС-Инфраструктурно строителство” АД е за 142 741 559,46 лв. с ДДС. Строителният надзор е възложен на Обединение „СОП –ЮГ 2018“, в което участват: „Консултантска инженерна група“ ООД, „Айси Консулентен цивилтехникер“ ООД, „Ипсилон консулт” ЕООД, „Пи Ес Консулт“ ЕООД и „Тренкадис” ЕООД. Техният договор е за 1 856 808,00 лв. с ДДС.

 

Започна строителството на новото кръгово кръстовище при 14-ти км на второкласния път между Пловдив и Асеновград. То ще замени съществуващото кръстовище на входа на град Пловдив при пресичането на пътя с улица „Асеновградско шосе“. Инвестицията в изграждането на новия инфраструктурен обект е над 2,3 милиона лева.

Изпълнител на обекта е „ИСА 2000“ ЕООД. Строителният надзор е възложен на „План инвест Пловдив” ЕООД. Срокът за изпълнение на обществената поръчка е 6 месеца. С осигуряването на кръгово движение с три ленти ще се повиши пътната безопасност и ще намалеят предпоставките за пътни инциденти, съобщават от Агенция “Пътна инфраструктура”.

Изпълнител на обекта

АПИ

Стартира обновяването на третокласния път между селата Юпер и Бисерци. Отсечката с дължина от 15,6 километра е най-краткият път между областите Русе и Разград. До края на строителния сезцон ще бъде ремонтиран 3-километров участък от трасето, като трафикът няма да бъде спиран. Проектът предвижда освен ремонт на пътната настилка, обновяване на съоръженията и подобряване на отводняването.

През следващата година ще бъдат ремонтирани и останалите 12,6 км от трасето – между Юпер и кръстовището с второкласния път между Кубрат и Тутракан. Ремонтните дейности са възложени по договора за текущ ремонт и поддържане на републиканските пътища в област Разград. Контрактът е с консорциума “ТРП Разград 2014”, в който влизат компаниите “Строймонтаж” ЕАД – Разград, “АБ Инвест НН” ЕООД – София и “Пътно строителство” АД – Разград. Стойността на договора е 2,4 млн. лв. с ДДС.

Основно е ремонтиран околовръстният път на Ловеч. Инвестицията в близо 9-километровата отсечка е 15 милиона лева. Второкласният път осигурява най-кратката връзка между Плевен и Ловеч, както и основна пътна артерия към фериботния комплекс „Никопол – Турну Мъгуреле“ на река Дунав.

Строително-монтажните работи са изпълнени от обединение „Регионални пътища 2017“ ДЗЗД. В консорциума участват „ПСТ Груп“ ЕАД, „ПСТ Плевен“ ЕООД, „ОРС – Инфраструктура“ ООД и „Пътстрой – Ловеч“ ЕООД. Стойността на договора е малко над 14,4 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор е осъществен от компанията „Рутекс“ ООД срещу 234 660 лева с ДДС. Авторският надзор е изпълнен от „ВИА ПЛАН“ ЕООД срещу 1466 лева с ДДС. 

Околовръстният път на Ловеч вече е с нова пътна настилка и възстановено отводняване. На шосето е положена нова пътна маркировка, подменени са пътни знаци и мантинели. Обновен е и тунелът при 43-ти километър. Съоръжението с дължина от 413 метра е с възстановена хидроизолация, нова предпазна ограда, енергоефективно осветление, системи за видеонаблюдение и пожаро-известяване. Рехабилитирани са  и три пътни възела – „Баховица“, „Гозница“ и „Софийска“ и два пешеходни подлеза. Обновени  са и 5 големи надлеза с отвор над 5 метра и обща дължина 512 метра. 

 

Половин година предсрочно бе пусната за движение нова отсечка от магистрала “Хемус”. 9,3 километровият участък между Ябланица и Боаза бе открита официално от премиера Бойко Борисов.

Изключително качествено и бързо изпълненият обект е дело на консорциума „ХВП Ябланица“ ДЗЗД. Участници в него са българските компании „Хидрострой“ АД, „Водстрой 98“ АД и „Пътстрой Бургас“ ЕООД. Контрактът за изграждане на трасето е на стойност малко под 66 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор е осъществен от ДЗЗД „Консултанти Хемус 1 – 2016“, в което участват „ПИ ЕС Консулт” ЕООД, „Евроконсулт” АД и „Строл-1000” АД. Техният договор е за 715 хиляди лева с ДДС. Средствата за проекта бяха осигурени от държавния бюджет.

“Новата магистрална отсечка е едно изключително съоръжение, за което българските строители имат много какво да разказват”, заяви министър – председателят Борисов при откриване на новия магистрален участък. При строителството на отсечката от магистрала “Хемус” е изграден най-големият армонасип у нас. Той е 45 метра, като само височината на армирания насип е 25 метра. Става дума за почти вертикална стена на откоса като в конструкцията й са вложени специални укрепителни мрежи и системи.

Автомагистралният участък между Ябланица и Боаза е с по две активни ленти и една аварийна във всяка посока на движение. Изградени са 5 селскостопански подлеза и 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път Брестница – Съева дупка. В строителството на отсечката са положени близо 104 000 тона асфалт, а за осигуряването на безопасността на движение са монтирани 40 км мантинели от най-висок клас и 24,5 км предпазни мрежи.

„Сега изглежда лесно, красиво, със зони за отдих. А първо беше кал, чакъл, насипи“, посочи още министър-председателят Бойко Борисов при огледа на новия участък между Ябланица и Боаза. Премиерът отбеляза, че усилено се работи и по други участъци от трасето на „Хемус“. Заедно с него на инспекцията на автомагистралата бяха вицепремиерите Томислав Дончев и Красимир Каракачанов, министрите Владислав Горанов и Петя Аврамова.

На различен етап на изпълнение са още 150 км от автомагистралата, които се финансират със средства от републиканския бюджет. Целта е строителството на цялото трасе да приключи до 2023 г.

ремнот

Кабинетът отпусна малко над 45,3 млн. лв. по бюджета на Министерство на регионалното развитие и благоустройството за ремонт на част от най-натоварените пътни участъци в страната. Със средствата ще бъдат обновени отсечки по натоварени целогодишно направления като Монтана – Лом, Пазарджик – Пловдив, Велинград – Сърница и Сливен – Стара Загора. Със средствата ще бъде финансиран и ремонта на шосета по туристически маршрути към родното море като пътя между Добрич и Албена и този между Карнобат и Бургас.

Предвидени са ремонти на асфалтова настилка, локални ремонти, отводнителни мероприятия, бетонови работи, полагане на нова хидроизолация и подмяна на фуги на съоръжения, ремонт и монтаж на нови ограничителни системи, възстановяване на вертикалната сигнализация, полагане на хоризонтална маркировка, ландшафтно оформяне и други.

Правителството отпусна и още 5,5 млн. лв. по бюджета на ведомството, които да бъдат разходвани за изплащане на парични обезщетения на собствениците на отчуждените имоти и части от имоти, засегнати от изграждането на първия етап от обходния път на град Бургас и локалните платна към него.

ремонт

Изцяло обновен ще бъде третокласният път от Тервел до Честименско. Участъкът свързва областите Добрич и Силистра като преминава през урбанизираната територия на град Тервел. Инвестицията в ремонта на трасето е 9 милиона лева, а средствата са осигурени от бюджета на Агенция “Пътна инфраструктура”. Работата по проекта ще продължи и през следващата година.

Ремонтът на близо 12-километровата отсечка се изпълнява от дружеството, с което пътната агенция има договор за поддържане на републиканските пътищата на територията на област Добрич.  Към момента това е  варненското ДЗЗД “ПОНТ” , в което влизат компаниите “Хидрострой” АД София и “Инжстройинженеринг” ЕООД Варна.

Строителните работи ще се извършват без спиране на движението. Като шофьорите ще преминават в платното, в което в момента не се работи. Необходимо е да се кара внимателно и да се спазва стриктно пътната сигнализация, тъй като ще се пътува през отсечка в ремонт, съветват от пътната агенция.

 

Стрелково

Подписан е договорът за реконструкция на стрелковото развитие на гара Зимница и рехабилитация на контактната мрежа в гарите Зимница и Стралджа, който е част от проекта „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив-Бургас, Фаза 2“. Проекът включва реконструкция на стрелковото развитие на гара Зимница, подновяване на железопътни стрелки и железен път с нови релси и траверси, изграждане на нови перони, рехабилитация на приемното здание на гарата, както и  изграждане на нов пешеходен подлез, оборудван с необходимите съоръжения за достъп на лица с намалена подвижност и ремонт на съществуващ подлез.

В района на гарата ще бъдат изградени шумозащитни и предпазни огради и ще бъдат осигурени  паркоместа за автомобили и условия за достъп на лица с намалена подвижност. Ще бъдат изпълнени и дейности по изграждане на нова система за сигнализация в гара Зимница. Изпълнител на обекта е„ВДХ“ АД. Стойността на договора е близо 27,5 млн. лв. без ДДС, а срокът му за изпълнение е 36 месеца.

 

Малко над 2.8 млн. лв. е индикативната стойност на обявената от Агенция “Пътна инфраструктура” обществена поръчка за ремонт на третокласния път между Разград и Дрянково. Шосето е с дължина от 4,6 километра и трябва да бъде спешно обновено, категорични са от ведомството.

По третокласния път  се достига до Северната промишлена зона на Разград. Освен това по шосето се осъществява и транзитен трафик.

Освен рехабилитация и реконструкция на пътната настилка, проектът предвижда и обновяване на хоризонталната и вертикалната маркировка. Поставеният срок за изпълнението на договора е 10 месеца.

Кандидатите могат да подават оферти до 17,30 ч. на 24 октомври 2019 г.

мост Струма, Дупница

Мостът на автомагистрала “Струма” край Дупница, който горя заради незаконно сметище, ще бъде ремонтиран и укрепван през следващите 4 месеца. Агенция “Пътна инфраструктура” възложи обновлението на “ГБС – Инфраструктурно строителство”. Поръчката е на стойност 1,8 млн. лв. с ДДС и ще отнеме от два до четири месеца. Освен самият ремонт, поръчката включва и изготвяне на проект на аварийните дейности.

Акционерното дружество, избрано за укрепването, е и строител на моста, който е в гаранционния си срок. Но заради форсмажорните обстоятелства се наложи пътната агенция да пусне обявление по пряко договаряне за укрепване на съоръжението. От пожара бяха засегнати 13 колони, от които 5 сериозно, 2 ригела, 3 греди, отводнители и няколко лагера на моста.